Gillar/gillar inte

Just nu är ju naturen helt underbar och jag mer än gillar det jag ser varje dag. För att inte tala om alla dofter! Vägen hem på cykel är fylld av blomdoft - rapsfälten, syrener, äppelträd, liljekonvaljer och så denna:
En varm och lite kryddig doft på rönnen innan den slagit ut helt.
Hemma i trädgården gillar jag just nu i kvällningen det här:
Kaprifolen har slagit ut! En helt fantastisk doft som mest känns på kvällen.
Mer godsaker väntas slå ut den närmsta tiden, så kvällsrundorna är mysiga;) Igår kväll slog dock kylan till och vi fick en kall natt med frost. Tur att man varit lite förutseende och bäddat om pellisarna med en filt!
Något jag inte gillar i trädgården är dessa små elakingar:
De äter upp mina rosor! Det här är andra plockningen för kvällen och de var lika många i den första. Brrr... Helst äter de tydligen gammeldags rosor, för där är bladen redan ganska hårt åtgångna. De vanliga rosorna har klarat sig bättre, även om jag plockat där också. Vad kan man göra förutom att handplocka och slänga dem i ån?
Gröningarna sätter sig gärna på undersidan av bladen, så det är bara att åla in och spana uppåt - ser säkert ganska roligt ut =)
Ikväll blir det inget kvällsjobb alls, jag gjorde ifrån mig allt innan jag cyklade hem. Det känns ganska skönt....
En tidig kväll kanske?
Sköt om er därute och passa på att njuta ordentligt av alla dofter vi bjuds på!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0