Fullt upp

Ja, det är inte bara hos mig det är fullt upp. Ån bredvid oss svämmar nästan över - trädet står ju i ån istället för vid kanten. Fast det är lite magiskt vackert över det, tycker jag.
I helgen hade vi knökfullt i kalendern. Ja, efter lördagens sovmorgon i alla fall:) Medan jag var ute och sprang lastade maken bilen full med skräp som samlats, sen åkte vi till återvinningen med det. Väl hemma rev han ner bakaxeln på jeepen medan jag sågade tjocka plankor till vårt nya trädgårdsland. Sen spikade jag ihop dem också, mäkta stolt över mitt arbete! Avslutade med mumsmiddag och tidig nattning.
Söndagen var vi hos äldsta dotter J och tapetserade. Snygga tapeter, men lite trixiga att sätta upp. Halva rummet hann vi innan vi åkte vidare till yngsta dotter T där maken skulle designa dekaler tillsammans med lilla barnbarnets pappa - som är superduktig på sånt och har det som yrke. Dekalerna till offroadkörarna blev mycket bra och vi stannade på middag där. Sen var det bara hem och förbereda sin arbetsvecka....
En arbetsvecka som är ovanligt kort, men desto intensivare. Jag har ändå lyckats få tid att fylla jord i det nya trädgårdslandet och i helgen ska vi inhandla lite fröer som ska sås. Vi har också tänkt oss en sparris, men det är väl en planta som vi får köpa lite senare (tror jag).
Nu har jag precis kollat väderprognosen för imorgon och det ser ut att bli cykel igen, jippi. Då har jag gjort min motion för dagen, tack för det. Dessutom är det ju härligt!!
Nu säger jag bara over änd out, god natt!
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0