Många premiärer!

En så här skön och härligt ledig dag händer det mycket!
Tredje maskinen tvätt hänger ute - finns det nån skönare doft än nytvättat som torkat i vinden?

Vi har premiärfikat ute på verandan med kaffe och en tårtbit som blev över från igår. Fågelkvitter och värmande sol, helt ljuvligt.

Jag har egenhändigt byggt ihop en bokhylla som blivit kvar i sin förpackning sen vi köpte den för länge sen. De andra fem vi köpte är hopbyggda och används i vårt kontor, men den här stackaren har fått vänta. Nu behövs mer plats till allt möjligt, så bra kvinna reder sig själv och skruvar ihop. "Kan fälv" skulle lilla barnbarnet sagt.

Vårens första blåsippa har skådats under prommisen:


Prommisen som också blev premiär för årets första joggingtur, ända tills skavsåret infann sig:

Det här kommer inte att kännas skönt imorgon!

Årets första cykeltur har det också blivit idag. Kanske det är dags att börja cykla till jobbet nu?

Ja, mycket hinner man med när man bara bestämmer sig.... Kom ni förresten ihåg att ställa om klockan inatt?
Vi pratade om det igår, men glömde det ändå. Tur att man inte skulle upp tidigt till något!

Loppissäsongen har också haft premiär. Dotter T och jag tog med oss barnbarnet och kollade in en igår. Barnbarnet ville ha leksaker och vi tittade på kläder. Den här klänningen betalade jag 30 kronor för:

Mjuk o skön tunn bomull, det blir skönt till sommaren!

Nu står maken och rullar köttbullar så jag tror jag går och hjälper till lite. Sen äter vi dem med potatis, gräddsås och rårörda lingon. Underbart gott!

Må så gott wherever you are!
Kram
Annica



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0