Trädgårdsrunda

Sooolig dag idag efter den grå förmiddagen. Blommorna och jag har trivts som fisken i vattnet=)
Årets första gubbe har plockats och ätits med njutning!
Underbara Bowl of Beauty har vecklat ut sina kjolar och fler är på gång!
Vackraste rosen är enorm i år! Louise Odier, vilket passande sagonamn till sagolik doft.
Röd jättevallmo, tyvärr bara fem blommor i år. (Och de jag lyckades fröså och plantera ut har sniglarna ätit upp)
Förra årets nyköp, Miss Batesman, blommar för fullt.
Mer clematis, vet inte namnet på den. Kom som present i en kruka för några år sedan.
Nya trädgårdslandet. Förhoppningsvis får vi behålla det vi sått i år!
Utsikten från verandan när jag åt en sallad till lunch.
 
Efter lunch gick vovven och jag på smultronpromenad. Jag plockade händerna fulla och stoppade allt i munnen - ganska okej efterrätt tycker jag;)
 
Har tillbringat kvällen framför tv:n. Reprisomgång av Downton Abbey som vi missade nästan allt ifrån, tackar. Läste att kläderna från serien kommer att visas på Hallwylska senare i sommar, tror jag kommer ta mig till stan för det.
Nu håller jag alla tummar för att hemresan ska gå bra för maken o föräldrarna. När de kom av bron från Danmark idag fanns inga hotellrum, så de bestämde sig för att köra hela vägen hem istället. De beräknar vara framme i Stockholm vid tre inatt.... Som maken sa, det är inte varje dag man äter frukost i Tyskland, lunch i Danmark och middag i Sverige!
 
Nu blir det sista kvällssvängen med vovvis innan jag kryper ner i sängen för sista ensamma natten!
Sov gott everyhopa!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0