Hjärtligt

Just nu är det så mycket som händer med blommor! Den här tiden på året är ju så underbar med alla vackra färger och dofter. Jag går ett varv i trädgården nästan varje kväll (inte de senaste eftersom det inte bara regnat utan vräkt ner från himlen) och luktar på allt ljuvligt.
Jag är otroligt kär i den här blomman:
och skulle ha svårt att ha en trädgård utan den. Så spröda fina kjolar på rad;)
Kaprifolen sprider sin kryddiga doft när man går i närheten och det är så synd att det inte blir några utesittarkvällar, all doft hinner ju ta slut!
Jag har förstås varit på larvjakt bland rosorna och det fanns att ta av även idag kan jag säga...
På köksbordet doftar det också gott, liljekonvaljer är ju ännu en favorit. De här plockades på kvällspromenaden, under tiden som vovven sprang lite lös och luktade efter sånt som hon gillar.
Lyckligt svansviftande kom hon tillbaka och hon luktade inte gott... Någonstans hade hon rullat sig i äckel så det blev duschen för henne. Nu är hon ju ren o fin, så inget ont som inte har något gott med sig eller hur var det?
Imorgon väntar en resa till huvudstaden för att besöka Stadshuset med eleverna, kul. Nu väntar en bok på att bli läst tror jag....
Ha det gott everyone!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0