Helgen =)

Ännu en skön helg som bara försvann; men vi hade inget planerat så det var ju bra att det hände en del.
Igår lördag var vi till Kista Galleria som hade jättemånga butiker. Många besökare kom för att dyrka guden Mammon i sitt tempel....
Vi struntade i själva gallerian och gick istället till mycket mer intressanta Kistagrossen, en butik för folk som gillar mat från andra delar av världen. Vilken upplevelse!
Det här är bara lite av det vi handlade, spännande saker till nästan inga pengar alls!
Efter matbutiken åt vi på Food Court, bra idé med massa sittplatser i mitten och valfria kök från hela världen runt om. Det blev svårt att välja - vietnamesiskt, libanesiskt, grekiskt, italienskt eller amerikanskt? Vi valde det senare och gick proppmätta från bordet.
Vi åkte vidare till Barkarby Quality Outlet en liten bit därifrån. Där tittade jag i Odd Molly-butiken, men trots att det var outlet och priserna var rejält sänkta så var det alldeles för dyrt för att jag ens skulle tänka tanken att handla där. Det var ju trevligt att titta på kläderna dock;
Jag gjorde ett köp på outleten och det var i Sloggi/Triumphbutiken. Finfina trosor av bra kvalitet till rimliga priser = nöjd kund.
Barkarby köpcentrum är megastort och vi gjorde ett stopp i Chillibutiken. Massor av snygg inredning till rätt bra priser. Abslolut klassen över IKEA och mycket snyggt uppskyltat. Lite vräkig amerikansk stil, mycket New England men också lite "tacky" fast snyggt...
På Chilli köpte jag två snygga flaskor att servera vatten ur - en femma styck! - och en getingfälla till sommaren.
Efter alla butiker var vi så kaffesugna och landade hos svärföräldrarna på fika:)
Idag har vi haft storebror Elvis och lillasyster Leia på bänken för gemensam måltid, det var första gången. De andra katterna i huset har inte direkt tagit nytillskottet till sina hjärtan kan man säga....
Vi har också tagit en tur till lilla staden där lilla familjen fick besök. De har haft gäster i helgen och det blev massor av fika o godis över, vilket vi gärna hjälpte till att reducera; som straff väntar nu orbitreken på mig.....
Så kära vänner, nu är det dags att omvandla orbitreken från klädhängare till motionsredskap.
Ha en skön söndagskväll wherever you are, själv tänker jag titta på Shutter Island efter min straffkommendering.
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0