Som det ska va´

Nu är det som det ska vara med träningen. Kul att gymma alltså. Det gör inte längre ont i armen, så nu är nog inflammationen över. Men jag fortsätter med diklofenaken ändå, den kanske ligger och lurar annars...

Eftersom jag varit ifrån gymmet så länge så måste jag backa skitmycket på mina övningar, supertråkigt. Jag tittar på mitt kort och ser hur det såg ut med vikter i början på sommaren, sen suckar jag :( Inte nog med det, jag får dessutom en träningsvärk som inte är rolig att tas med - trots att jag stretchar jättemycket. Men det är bara att bita ihop. Orken kommer tillbaka.

Jag har ju i alla fall underhållit konditionen genom cyklingen och joggandet, så det är som vanligt. Så fort vädret visar att det inte ska regna så cyklar jag till jobbet. Tur och retur så är det ju ca 16 km, bra motion där. Idag blev det då cykel+gym+cykel+en lång promenad med hunden. Nu ligger jag lite på plus i min egen lilla agenda :)

Nu är det dags att välja ut bild till tidningsgratulationen av underbara barnbarnet. Kanske den här:


Eller kanske den här:


Nej, jag vet inte. Vi har så många fina bilder av henne, gissa vem som fotas mest?

Nu är det dags för mig att ta en kopp te och sedan sätta mig att skriva en LPP. Vad det är? En lokal pedagogisk planering som varje skola nu måste ha inför varje arbetsområde. Pust. Man har ju några ämnen att undervisa i. Man har ju en del olika arbetsområden inom varje ämne. Det blir en hel del skrivande. Och allt måste finnas med i de nya kursplanernas nya lägstakrav för betyg....Japp, så att det blir en kopp te nu och sen så är det bara att köra igång. Tjoho...

Förresten så har jag ringt och sagt hej då till äldsta dottern som reser till solen i Turkiet imorgon. Jag är inte det minsta avundsjuk på henne, inte alls.

Ha det så himla bra nu alla goa människor, vi hörs!
Kram

Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0