Skogen x 2

Så var det efterlängtad helg igen då! Maken o jag hade redan tidigare i veckan bestämt oss för utflykt idag. Först till pingstkyrkans second hand, där fyndade vi denna:

Felfritt skick, antikbetsad precis som övriga möbler i sovrummet där den nu står. För 250 kronor har vi nu äntligen en plats för alla fotoalbum och sånt som legat i kartonger i en halv evighet (eller i alla fall sen vi flyttade in i det här rummet för ett år sen ungefär).

Sen åkte vi ut till en skog för att plocka svamp. Maken var där förra helgen och körde jeep, så han visste var svamparna bodde. Trodde han.

De här hittade jag, lustiga eller hur?


Nåja, lite kantareller fick vi med oss hem ändå, trots att jag gick vilse (enligt maken alltså) och vi tappade bort varann ett tag. Som tur var hittade vi varann igen och fikade en stund innan vi letade vidare.




Vi hade inte med oss vovven, för vi har befunnit oss i vargland. Bara en bit därifrån vi var har Rialavargarna sitt revir, och de traskar ju många mil på en dag. Här har de också attackerat och ätit hundar, så lilla vovven fick glatt stanna hemma.

Meen, när vi kommit hem och lastat av skåpet/byrån/köpmansdisken så tog jag med Mira till vår vargfria skog. Där fick hon springa fritt och äta hur mycket blåbär hon ville!


Själv åt jag också en hel del, men letade mest efter lingon:


Passade också på att plocka lite mer kantareller när jag ändå befann mig i skogens skafferi ;)

Nu är det dags att skala och skära klyftor av potatisen som ska in i ugnen till vår middag, det blir gott det. Vi har massor av kryddor i krukor på verandan, så de ska få smaksätta både potatis och sås.
Måste väcka maken från middagsslummern bara, han ska få fixa köttet....

Ha en supermysig lördagskväll alla, det tänker jag ha!
Kram

Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0