Nu kommer Katia!

Det blåste rejält under promenaden ikväll. Friskt kan man väl kalla det. Himlen hängde tung över åkrarna:


Just nu viner det utanför fönstren och träden vajar som svarta spöken mot den mörka kvällshimlen. Katia har talat om att hon är på väg och det har gått ut varningar för hårt väder i Stockholmsområdet.  

Jag har ju visat förut att svampar bara ploppar upp helt plötsligt. Kolla på den här lite otydliga bilden, en liten svamp i en ganska färsk hästbajsboll:

Man undrar ju, vad behöver svamp för livsbetingelser - och räknas den här till de oätliga svamparna? Eller hade hästen ätit svamp först? Ja, har man inget att fundera på så kan man nog hitta på något :)

Har äntligen varit på gymmet igen och det kändes kanonbra! Nu blir det ordning på torpet igen, gymmet tisdag o torsdag o sen lite yoga på söndagar - yes! Däremellan kan det kanske bli cykel till jobbet om det bara var lite bättre väder, dessutom kanske någon joggingtur ibland. Ja, nu hör ju. Planer finns det i alla fall....

Imorgon väntar ett besök i fotoautomaten. Det är nämligen dags att förnya körkortet för flera veckor sen upptäckte jag idag. Gulp. Här kör man omkring olagligt, usch då. Frågan är bara, ska jag ha håret uppsatt som jag har för det mesta - eller ska jag ha det utsläppt? Jag ska ju leva med körkortet länge, så jag vill ju att det ska "hålla" ett tag. Bilden på mitt nuvarande, för gamla, körkort är ju tio år, så det har jag kunnat skylla på när jag inte gillar kortet. Men nu får jag ju ett nytt! Mera funderingar....

Nej, det blir väl en kopp kaffe att klarna hjärnan med och sen på stickningen igen!

Tjingeling på er!
Annica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0