Rena nöjet att vara barnvakt!

Igår kväll skulle lilla barnbarnets föräldrar gå på föräldramöte på förskolan. Morfar, som jobbar i den lilla staden där de bor, skulle titta in efter jobbet och leka lite under tiden. Meen - morfar blev sjuk så mormor åkte iväg i lillbilen och hade en toppenkväll!
Stora tjejen blev jätteglad när mormor kom, sen var det bara in i rummet och leka:

Måste ju värma på en kopp kaffe till mormor!



Vi byggde pussel, gungade på pyttesmå gungshästar, läste en massa böcker, provade tre olika tandkrämer till tandborstningen och busade i sängen. Sen skulle fröken själv ta på sig pyjamasen:



Inte helt lätt, blev lite irriterat där ett tag, men sen så:

Lyckan är stor när man kan själv!

Sen kom moster J, det var ju också roligt. Mamman o pappan dök upp strax därefter och sen slocknade bananisen.
Jag blev kvar på en kopp te och mycket surr, så blir det ju när man ses :)

Eftersom dimman låg tät och såg ut som mjölk i helljuset, blev det långsam körning hemåt så jag var inte hemma förrän halv elva....
Därför blir det kvällsjobb nu istället, omdömen om alla elever jag har i alla ämnen jag undervisar ska vara färdigt till på fredag, pust pust.

Sliter nu tag i mig själv och förflyttar mig till den andra datorn.
Ha en bra kväll alla och en underbar höstdag imorgon!

Kram
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0