Kylslaget

... men ack så vacker förmiddag! När vi sent omsider pallrade oss ner i köket för frukost idag, stod det 2 grader på termometern. 2 grader! Svårt att förstå, för solen sken från klarblå himmel och inomhus kändes det som en strålande härlig höstdag. Bilarna står i norrläge och rutorna var täckta med is, brrr.

Mira var glad för en fri springtur på åkern trots kylan. Jag klädde mig i vinterjacka och mössa, vilket var helt rätt men kändes konstigt i solen.

Passade på att fota lite med nya mobilen, men det tar nog ett tag innan jag känner mig hemma med den;)







Dagen idag blir nog en tur i spåret om ett tag, sen väntar städning av klädkammaren/inneförrådet/skräprummet. Ett helt oumbärligt utrymme som nu är för fullt, det kan ju vara bra att komma åt grejer längst in också :)

Jag måste också ut till förrådet och leta efter sån där täckgrej till växterna. Även fast blommor o chili står under tak på verandan så närmar vi oss frost även där. Kan jag bara komma ihåg att täcka dem så kan de stå ute lite till.

Hoppas att ni alla får en alldeles underbar höstdag idag! Själv ska jag nu gå och rensa alla gula kantareller jag stötte på i skogen igår, trots att jag inte tänkt plocka fler i år. Men står de många tillsammans så får de skylla sig själva!

Tjingeling!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0