Guldkronor

När vi ska åka ner till samhället så passerar vi inte mindre än två slott. Ett av dem ligger på promenadavstånd nere vid den ena sjön (ja, vi bor mellan två sjöar), det andra ligger vid samma sjö fast längre bort.
Vid det här andra slottet har man för länge, länge sedan planterat en dubbelallé av ekar. Så här på hösten är den fantastiskt vacker:




I solen lyser bladen som guld, guldkronor!

Idag har vi en gråmulen dag. Jag kom ihåg att ställa om klockan igår och vaknade alldeles för tidigt... Eftersom jag blivit smittad av makens halsonda, har jag vilat hela dagen så nu är jag lite trött;)
Soffan har fått se alldeles för mycket av mig, men å andra sidan har jag stickat mycket på pippisockorna som en tjej ska få i julklapp=)

Det är nu dags att ta mig i kragen och traska iväg på en lång prommis med vovven. Vädret blir inte bättre än så här och jag blir definitivt inte piggare av att ligga i soffan!

Bye, bye applepie!
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0