Snails on sale!

Fasiken så mycket sniglar det finns i trädgården helt plötsligt! Har ägnat dagen åt att rensa i rabatter och jag vet inte hur många sniglar jag plockat bort. Det här är bara en liten del:


Tror det är sån här vinbergssnäcka som man kokar med vitlök och sväljer.... Ja, är nån intresserad är det bara att komma och plocka, här finns gott om dem.
Snart dyker väl den invandrade kusinen spansk snigel upp också, men då blir jag mordisk så där finns inget att hämta kan jag säga;)

Nu är det riktigt fint i rabatterna, och som det växer! Några dagar med strålande sol och sen lite regn på det har satt fart ordentligt på livsandarna både hos mig och växterna. Självklart har Fröken Pensé självsådd pensé i rabatterna:

Har lierat sig med en jackmannii clematis och något okänt...

Jätteramsen blommar för fullt, superfin och sprider sig mycket villigt här hos oss:


Sötaste löjtnantshjärtat är nästan som vackrast nu när färgen är så klar:


Och just det, jordgubbarna blommar! De flesta bären brukar Mira nosa reda på, eller sniglarna, men några brukar vi få behålla och de är så söta i smaken:


Trots det utlovade regnet har vi haft en jättefin dag. Inte så varm, men lagom för trädgårdsarbete. Två omgångar tvätt har också blåst torrt så det känns skönt att få vika in i skåpen.

Just nu grillas en fläskytterfilé som ska matchas med klyftpotatis och bea, det kommer att bli najs på verandan det! Ett glas rött smakar bra till och sen laddar vi för schlagerfestivalen. Tyckte maken sa att det är Ungern som har en fantastisk sångerska ikväll.

En härligt skön lördagskväll önskar jag er!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0