Rörelsevecka

Ja, det är ett hårt liv man lever när man har tillbringat förmiddagen i en solig skogsglänta och eftermiddagen på en solig grusplan! Livet som lärare är olika varje dag =)
Vi har rörelsevecka med alla elever från år 4 till 9. Det innebär att delta i aktiviteter som har med idrott och hälsa att göra varje dag. Idag gick eller sprang alla elever en slinga på fem km som vi snitslat ut längs vägar och i skog. Solen valde att skina hela tiden, så det gick åt massor av vatten vid vätskekontrollerna och barnen var rejält trötta när de kom i mål.
Fröken Pensé var placerad som vägvisare i ett vägskäl i skogen där jag hade sällskap av en försenad elev och en massa mygg. Efter nära en och en halv timme kom den sista eleven gående med min kollega, så då kunde vi dra oss tillbaka till skolan.
Eftermiddagen bestod av tävlingar på olika stationer i samhället. Vi hade temat "På minuten" och barnen gick runt till stationerna i lag. På min station hade vi det där med att studsa pingisbollar på tallrikar och ner i en hink. Ingen grupp klarade det kan jag säga... Men det var ju soft att sitta i solen och vänta på grupperna;p

Ja, sen efter jobbet cyklade jag iväg till gymmet och efter det de 8 kilometrarna hem. Rörelsevecka var det ju.

Imorgon (om det inte regnar!) väntar en ny lång promenad genom skogen till en grillplats vid en sjö. Där ska vi leka lekar, gå tipsrunda och grilla korv. De barn som vill badar. Det brukar vara en mycket uppskattad dag!

Nu är jag rejält trött efter all frisk luft så nu blir det sängen!

Godnattkram till alla!
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0