Blomplockarpromenad

Nu kommer den tid på året när Mira tycker att hennes matte är rätt tråkig ibland. Det ska ju plockas blommor i tid och otid. Det är boring för en hund att bara vänta.... Så här fina blommor blev det på efter-maten-promenaden:

Den första stora buketten av många!

Jag vet ju att det kommer fler blomplockarpromenader och smultronplockarsvängar och blåbärsplockning, så det kommer tyvärr bli en del tråkiga stunder för vovven. Men vi har roligt också på prommisarna, hon får det hon vill också=)

Dagen idag har faktiskt varit riktigt bra ur checklista-synvinkel. Jag har äntligen putsat fönster i vardagsrummet, inte en dag för tidigt kan jag säga. Nu blänker de och skyms inte heller av gardiner under sommaren:


När jag stog där ute och putsade såg jag ju att verandan också måste få en städning, men det skriver jag upp på nästa checklista;)
Vad mer har gjorts? Jo, badrummen är städade. Lilla barnbarnets resesäng har plockats ihop (det var ju flera veckor sedan hon sov här...), fyra maskiner tvätt har hängt ute och torkat, orkidéerna har duschat och blommorna har vattnats. En pizza har bakats till middag åt sonen och mig, det blev majs och tonfisk på den - man tager vad man haver, sa Cajsa Warg.

Kvar på checklistan finns provrättning :( men, men det är bara att ta tag i så är det över sen.  
Maken är färdig med snickarjobbet hos svärföräldrarna, det gick snabbare än väntat så han kommer hem redan imorgon. Nu kopplar de av efter allt hårt jobb och njuter av en whisky eller två...

Nu ska jag kolla mailen och sedan blir det kaffe o provrättning!

Ciao alla vackra!
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0