Värre än vanligt!

Ja, den här helgen har verkligen varit innehållsrik. Jag har hunnit göra så mycket att jag inte riktigt tror att det bara är två dagar som gått åt.
Igår på lördagen startade vi med sovmorgon, jättehärligt att inte gå upp klockan sex. Vi tog en lång frukost med massa gott och läste tidningar. Sen klädde vi oss i oömma kläder och begav oss till stallet som ligger en bit bort. Där har sonens flickvän o hennes mamma sina hästar och igår skulle sonen provrida för första gången:

Här sitter han högt uppe på Tarzan! Flickvännen rider barbacka i bakgrunden;

Jag och maken hade tur och fick också provrida varsin sväng, det måste vara minst sju år sen sist.

Efter ridningen åkte vi hemåt och rastade hunden, sen bar det iväg till Norrtan. Dotter T trodde hon hade halsfluss igen och hade en tid hos läkaren på förmiddagen. Oj, sa doktorn när hon tittade i halsen. Det blev en remiss till akuten på Karolinska Sjukhuset i Stockholm för att eventuellt ta hål på bölden som varit en halsmandel nyss. Maken tog henne med sig till staden och jag stannade med barnbarnet. Nu fick vi en massa tid tillsammans!
Vi gjorde en massa saker som ett o etthalvtåringar gillar: läste böcker, ritade, plockade ur diskmaskinen, gosade, tittade på youtube-klipp av teletubbies (nya favoriter!), gick på promenad, hälsade på pappan i nya lägenheten och kollade hur långt renoveringen kommit. Gick hem och lagade middag tillsammans, dvs. hon åt frysta ärter och majs medan jag skötte spisen.
Tog en ny promenad efter middan och köpte glass. Nam nam tänkte mormor att det skulle bli, men hon tog bara några tuggor och gick därifrån. Jaja, nu finns det ju till den onda halsen istället.
Sent hemma, ingen middag alls till pojkarna. Sonen hade lagat makaroner innan han gick till flickvännen, alltid nåt.

Söndag med ännu längre sovmorgon! Sen har jag sått massor av fröer, fyra eller fem sorter av penséer till exempel. Chilisarna har lämnat fönsterbrädorna för lilla växthuset, nu bor det nya fröer i solskenet!
Efter kaffet plockade jag fram stavarna och fyllde fickan med hundgodis, nu blev det intensiv stavgång i en timme. Mira är så snäll så, muta med godis och hon stannar snällt vid min sida när vi möter andra på banvallen. Annars springer hon fritt omkring. Trots att det blåste storm över åkrarna var jag rejält svettig när jag kom hem.

Tog en sväng i trädgården och kollade om det hänt nåt där snön smält. Jo, på några ställen börjar det komma upp saker:

Små, små blå krokus på frammarsch!

Ställde mig i köket och kokade ihop crèmer. Nu har jag ansiktscrème, rengöring och body butter så det räcker ett tag!

Ser gott ut, men det är till ansiktet!

Till nästan ingen kostnad har jag parabenfria, hudvänliga crèmer som bara är testade på mig! Pytsade i återvunna burkar, kan det bli mer miljövänligt?

Nu ropar maken att det är mat. Mums, jag är superhungrig nu!

Må så gott alla,
kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0