Muffin tar en promenad

Lilla Muffin är vårt senaste tillskott till familjen. Hon föddes hemma i soffan av söta mamma Skorpan en eftermiddag i september. Det blev bara en kattunge den gången, så hon har varit mycket kelad med av oss människor. Hennes moster Smulan fick egna kattungar fem veckor senare, som blev Muffins kompisar när de började röra på sig.
Ungefär samtidigt som Smulans sötungar fick flytta till nya hem, tröttnade mamma Skorpan på sin bebis. Stackars Smulan som saknade sina bebisar tog över Muffin som sin, så hon har fått snutta och vara bebis länge. Nu är hon nästan ett halvår, har satt igång med löpning och är väl att betrakta som äldre tonåring ;)
Efter några små provstunder ute med koppel var det idag dags för första egna promenaden runt tomten. Det var både läskigt och spännande. Det konstiga vita försvann under fötterna och det var många underliga ljud överallt, men det var tillräckligt roligt för att matte skulle få locka en hel del innan det verkade vara kul att gå inomhus igen.


Vad är det här för något? Svårt att hålla tassarna stilla på det...


Jag smyger vidare och kollar runt hörnet!

Innan Muffin fick premiärgå på tomten, var Mira och jag på skön promenad längs den gamla banvallen. Det är så skönt att gå där, Mira kan springa omkring lös och det är plogat o sandat. Ja, nu är det ju ingen snö kvar längre, men under vintern är det nästan det enda ställe som vi kunnat knalla på förutom i villakvarteren. På bilden syns den fantastiskt fina landsbygd vi bor i :)

Åkrar och åkrar överallt!

Jag har lyckats gräva fram ett av växthusen som nu står och smälter bort ett islager i tvättstugan. Snart så, närsomhelst, ska jag leta fram plastöverdraget i förrådet också ;)

Ikväll blir det melodifestivalen och imorgon åker jag till Norrtälje o träffar kära barn o barnbarnet!

Trevlig lördagskväll önskar
Annica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0