Doktorn säger...

...att jag har rosacea, en hudsjukdom i ansiktet. Jag hade misstänkt det ett tag, det röda liksom försvann inte utan har brett ut sig mer o mer. Efter att ha googlat på det och sett bilder blev jag ganska säker och beställde en tid hos husläkaren.

Så här ser jag ut när jag inte täckt över det röda! (ber om ursäkt för läskflaskan i förgrunden, har inte lärt mig ännu att ta bort sånt ur bilder!)

Nu har jag fått en salva som jag ska smörja in i ansiktet varje morgon och kväll i 3-4 månader, sen ska jag komma tillbaka och se om det behövs annan medicin. Tråkigt, men vad göra:( Tydligen så beror sjukdomen på en ständig inflammation i huden och man kommer antagligen att ha den hela livet, mer eller mindre. Den kan vara borta ett tag men sen komma tillbaka. Troligen kommer jag att vara bättre under sommaren, eftersom sol har en gynnsam effekt. Som tur är så känns det inte så mycket, det kan vara lite irriterat och svida när man kommer åt det värsta, men annars är det mest det synliga som irriterar...
Jaja, en bra concealer och foundation kan man komma långt med. Sen känner jag mig ganska fin på insidan och den sidan är viktigare!

Nu är det dags att tvätta av dagens täckning och smörja in mig innan jag kryper till kojs.

Ha det bra allesammans, kram Annica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0