Söndagsväckning på landet

God morgon alla bloggvänner! Här var det en tidig start på dagen minsann. Jag bor ju granne med en åker och imorse, vid sju ungefär, tyckte bonden att det var dags för traktorrace.... I mina drömmars land och genom det öppna fönstret lät det som om en jättemaskin befann sig i sovrummet, läskigt var det att vakna till. Som tur var skulle han (bonden alltså) tydligen bara väcka folket i närheten, för han försvann snabbt så jag kunde återvända till kudden ett tag till.

Igår körde jag ju lite hemmaträning på en dvd:

och gissa om jag har träningsvärk idag!!! Jag som cyklar jättemycket, joggar i spåret, styrketränar på gym och promenerar jämt - men de här musklerna hade uppenbarligen legat och latat sig tidigare. Att böja sig ner eller sätta sig är en hemsk upplevelse idag kan jag säga;)

På dagens mentala to do-lista står bland annat att det är dags för städning igen. Att leva med många husdjur har ett pris, och det kostar mycket dammsugning;)
Sen är det dags för chilisarna att få planteras ut i större krukor. Då borde jag också passa på att städa av på verandan igen. Det gula pollenet ligger i osköna drivor i hörnen...
Den stora strykhögen borde få sig en omgång, men det är absolut inte prioriterat. Hittar jag något roligare går det lätt före, att stryka är tråkigt tycker jag.

Dagens träning blir att cykla till samhället för ett besök på gymmet. På söndagar öppnar de sent på eftermiddagen, så då hinner jag undan allt här hemma först - in my dreams.

Något att glädjas åt är att de vackra orangea liljorna har slagit ut:


Sådärja, dags att ta itu med dagen. Ha en jätteskön söndag vänner!

Kram Annica

Kommentarer
Postat av: Kicki Lindblom

Go Girl :-))))

2011-06-06 @ 09:00:03
URL: http://www.lindblomman.se/evblog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0