Björnbär på rymmen!

Vi har en stor björnbärsbuske som klättrar längs en vägg i söderläge:


Den ger alltid massor av goda bär. Den är också villig att dela med sig av sig själv på annat sätt:


Här kommer det upp ett skott på verandan!

Jag har sett att det finns dom som älskar mina rosor mer påtagligt än vad jag gör:

Ros med knopp men inga blad kvar!
Usch!

Jag tar en runda nu och då med såpvatten i en sprutflaska, så bladlössen har blivit små svarta prickar bara. Men de som äter upp rosbladen måste jag jaga för hand så att säga. Jag plockar små gröna larver så fort jag ser dem, men de gömmer sig bra i grönskan.

Idag tänker jag verkligen plantera ut chilisarna, det blev liksom inte av igår. Kanske det blir en runda i spåret också eftersom träningsvärken inte är lika elak idag.
Ikväll kommer pojkarna hem från Åland där de varit i sex dagar, skönt att ha dem hemma igen:)

Må så gott alla glada!

Kram Annica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0