Vi bor på landet trallala

Ja, vi bor på landet. Eller landsbygden. Vi har ingen gård eller så - men en drös husdjur.
När jag cyklar längs den gamla banvallen till samhället är det detta jag ser:

Storsamling i hagen idag!

Kor i olika storlekar i olika hagar. I love it!

Jag ser också många blommor. Många vet jag inte vad de heter, men den här har barndomsminnen i sig:

Grisblommor sa vi hemma hos mig när jag var barn.

Undrar om vi sa grisblommor för färgens skull? Jag vet inte. Men jag vet att när jag var vuxen och sa det första gången då skrattade folk åt mig.....

En som njuter av varma dagar är vår kattkung Elvis. Han älskar att sova på verandan och sträcka ut sig heelt:

Mattes "lilla" goskille!

Nu luktar det gott från grillen, så det är dags att koka bulgur och svänga ihop en sås till det. Kommer smaka gott i kvällssolen!

Ha en mysig lördagskväll folket!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0