Semesterslapp

Idag har det varit en slapp och skön eftermiddag. Man måste inte ha en massa göranden för sig när man är ledig, hämtar kraft gör man från ingentinget.
Förmiddagen ägnades åt fönsterputs, blommor och tvätt. Efter lunch tog slappmasken över och boken som ropade på mig blev lyssnad till. Med avbrott för det här:






Pinnkastning vid hundbadet längs spåret i skogen. En mycket nöjd hund gav så småningom upp och följde med på vidare promenad. Längs stigen, nej stigen, fann vi dessa:

Jag säger bara det, det finns hur mycket smultron som helst!

En blyg liten orkidée hittade vi också.

Den spännande boken - Den glömda trädgården - har jag suttit i trädgården och läst ut nu. Så vilsamt, tyst och lugnt. Boken kan jag rekommendera, den har varit svår att lägga ifrån sig, man bara måste få veta hur allt går.

Men nu väntar matlagningen. Det lutar åt tomatsoppa med gratinerad smörgås till, enkelt och gott.

Ha en trevlig onsdagskväll,
kram Annica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0