första semlan!

Nu gick det inte längre att stå emot, det var bara att kapitulera och ge efter för begäret! Årets första semla, mmm. Det är en absolut favorit hos mig, hur gott som helst, så det är svårt att inte se dem i affärerna.
Idag hade de färska, nybakta (nåja) blåbärssemlor i butiken så det lockade. Fort hem och brygga kaffe och sen så var det bara att sätta tänderna i härligheten!


Om jag hade gett mig tid att läsa lite på förpackningen skulle jag sett att den inte innehöll mandelmassa. Det är ju bland det viktigaste, mycket mandelmassa och grädde. Nu blev jag lite besviken, men det betyder antagligen att jag måste prova en vanlig också!!

Efter en mycket kall natt - ca 27 minus - var det lite tvekan i bilen innan den startade idag. Men den fick stå och gå ett tag (vi bor ju på landet så ingen störs av det) sen kunde vi ge oss iväg till vårt lilla samhälle och hämta mitt paket. Har återigen blivit kund hos Yves Rocher eftersom deras hudvårdsprodukter passar mig så bra. Jag har varit lite otrogen där ett tag och provat lite av varje, bland annat att tillverka eget, men nu är jag tillbaks.


Paktetet innehöll en dyyyr nattkräm som välskomstpresent, ett ekologiskt schampo, en duschcrème, en lotion, ett litet nagellack och en flytande tvål. Jag fick också en bonus, en ny träningsväska som jag var i behov av. För hela kalaset betalar jag 137 kronor om en månad, också en bonus att vänta med betalningen. Eftersom jag använt deras produkter under många år förut vet jag att jag kommer bli nöjd med mitt köp.

Ikväll blir det Melodifestival här hemma, kanske med ett glas vin och något tilltugg. Nu ska jag gå ner och hjälpa maken med att tillaga middag.

Trevlig lördagskväll önskar

Annica

Kommentarer
Postat av: thess, 18 år och mamma

Haha, är det något som säger barndom så är det hela badrumsskåpet fullt med Yves Rocher-produkter... kommer ihåg hur många av sakerna luktar, fortfarande!

2011-02-19 @ 20:18:25
URL: http://thessinwonderland.blogg.se/
Postat av: Kicki Lindblom

Semla ~ mums :) !!!!



Va mysigt du har, visst är det mysigt att pyssla om sig?

Jag har verkligen hattat hit & dit med produkter men tål det mesta och just nu handlar jag Oriflame av min väninna. Har tvättat håret med ekologiskt schampo o balsam men med en tjock hårman blir det svårt att kamma ur........men det finns mycket härligt på marknaden och mycket vackra förpackningar.



Kramisar Kicki.



2011-02-21 @ 09:27:41
URL: http://www.lindblomman.se/evblog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0