bara en vanlig dag på jobbet

Jag har ett så roligt jobb! Det skrivs så mycket om lärarna och skolan och hur svårt allt är, men jag märker inte det. I min skola arbetar vi i små arbetslag, det är ju en pytteskola iof, men vi är så nära varandra hela tiden. Alla mina kollegor är fantastiska människor som jag alltid har glädje av, vi pratar mycket och inte bara om jobbet. 
Sen är ju barnen så underbara också! Ja, inte alltid förstås, men oftast. Vi har roligt tillsammans och vi pratar och skojar mycket. Kanske är skolbarn som bäst när de är tio-elva år som mina elever? Jag känner verkligen att jag är priviligerad som kan gå till jobbet med glädje varje dag.
Jag jobbar också med en liten grupp äldre elever som inte är priviligerade. De har en långsam inlärningstakt och där gäller hela tiden att se varje framsteg, visa dem att de går framåt och berömma dem. De vet så väl att andra elever ligger före dem i arbetet, men vi har ändå roligt tillsammans och även timmarna med dem är jättebra.
Ja, jag är verkligen glad att jag valde den bana jag valde. Den var helt rätt för mig och har utvecklat mig och min syn på barn -ja, mitt liv med barn.

Crea diem,
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0