Sista dagen!

Årets sista dag är här! Maken och jag är ensamma hemma för första gången på många år. Det gör att vi bryter traditioner och inte serverar det vi brukar till nyårsmiddag. Inspirerade av alla matlagningsprogram gör vi en ny trerättersmeny bestående av:

räkcocktail
oxfilé på bädd av ugnsrostade grönsaker, rödvinssås och bea 
pannacotta med björnbärssås



Pannacotta på kylning!

Vi ska så klart skåla in det nya året:

Bubbel inköpt i Tyskland i somras

Den här vackra, soliga dagen

har ägnats åt en lång skön prommis med vovven över åker och småvägar, härligt!

Vi har också fått upp de tavlor vi fick i julklapp av barnen:

Tänkvärda ord från söta J!


På sovrumsväggen hänger också denna från söta E, passar i ett rum där fönsterbrädan dignar av orkidéer!

En annan julklapp jag fick (jag måste ha varit snäll i år!) var den här härliga boken skriven av en mysig människa i soligare land:

Inser ju att jag måste ha lite mer skönhet och glamour i livet, det här är en bra vägledning!!


Nu är det dags att tacka för det här året och fundera över nyårslöften till nästa ;)

Jag önskar er alla ett riktigt gott slut och ett helt fantastiskt gott nytt år fyllt av kärlek!

Annica




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0