Mellandagstorsdag

Jaa, så har man då äntligen tagit sig ur julmatseländet!! Visst är det konstigt, man längtar jättemycket efter all god mat som ska ätas - men man tröttnar snabbt! Nu är kylen urstädad och inte ett spår finns kvar utom någon julmust som väntar på att drickas. Skönt.

Vi hade en storartad julafton här hos oss. Alla barn var hemma, de stora flickornas kärlekar var också med liksom farmor o farfar o en strålande glad favorittjej:

Ett berg av paket - men vi var ju tolv personer som delade på det!

Så mysigt att få träffas och rå om varandra ordentligt, det blir ju inte så ofta när jobb o avstånd bestämmer. Trångt men hjärtligt kan man väl säga att det var. Finns det hjärterum finns det stjärterum =)

Lilla barnbarnet stannade kvar hos mormor o morfar i flera dagar, hur kul som helst. Nu är hon för stor för sin resesäng tycker hon och ska sova mellan oss i sängen istället. En morgon vaknade hon med de glada orden "Motta, jag är färdig nu. Nu är jag vaken!" Man kan inte vara annat än glad med en sån unge i huset!

Dotter T och jag tog oss till Täby C för lite mellandagsshopping igår. Det var fler som hade hittat dit... Jag kom i alla fall hem med dessa fynd:

Woop woop, jeans för en hundring!

En snygg storskjorta för nästa hundring! Inte illa alls...

Superrea på Kicks! Skön foundation i rätt nyans för ynka 41 kronor!

Dessutom favoritseriens dagcreme till kanonpris! Nöjd med dagens shopping? Javisst!

Mitt julklappsljus är tänt en stund varje dag. Favoritdoftljus i favoritdoft:


Den här torsdagen har det varit lugnt i huset. Vi har fått ungefär femtielva tevekanaler som jag kollat mig igenom medan stormen och regnet dundrat på utomhus. Skön dag. Slappt.

Kanske dags att gå och kolla om det börjar någon film på någon kanal?

Ha en lugn o skön kväll i stugorna!

Kram
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0