Solsken i regnet

Idag fick jag en trevlig överraskning på jobbet! Dotter T och sötaste barnbarnet kom på besök och stolt mormor fick visa runt överallt. Lilla barnbarnet var ju på "mommo jobb" och tittade i alla "mommo lum (rum)" och på alla "mommo saker". Lite blyg förstås för alla ville ju beundra skönheten och prata med henne. Dotter T var ju själv elev på skolan för inte så många år sen, så hennes gamla lärare är kvar och ville byta några ord.
Tog sedan en sväng till second hand butiken och köpte några tröjor till barnet innan vi åt glass och ringde efter maken, för nu vräkte regnet ner och jag hade cyklat i morse....
Sååå, gullhjärtat och hennes mamma följde med hem och åt middag. Mamman fick koppla av lite och morfar busade=)

Mormor och lilla hjärtat läser bok

Idag på jobbet bad jag vår tyskalärare om att kanske få låna hem några böcker och försöka lära mig språket lite. Jag kände mig lite handikappad när jag var i Tyskland och inte förstod ett ord av skyltar eller menyer. Och vi har ju tänkt att vi ska resa dit fler gånger!

Snälla lärarkollegan plockade fram några gamla böcker som jag fick, för de användes inte längre. Det var till och med skrivet lite i övningsboken, sa han. När jag tittade visade det sig vara min dotter som haft boken! Lite lustigt.

De kära flickorna är sedan länge ivägskjutsade till bussen nere i samhället och det är dags för mig att förbereda morgondagen. Blir det cykel kanske?

Iväg med mig nu till de tyska glosorna!

Godnatt med er,
kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0