Sköna söndag

Åh, så skönt med en solig söndag! Det har varit en hel del regn på sistone


så det är härligt att få njuta av en sensommardag utomhus. Frukost utomhus är ju bara så härligt och att få hänga tvätten så att den fladdrar torr i skön bris är lyx.
Maken har gjutit fler betongblad av rabarber och ett har blivit till ett fint fågelbad


Inte för att det lär komma många fåglar dit eftersom vi har ett gäng katter, men ändå. Det är vackert.


Fjärilsbusken har äntligen slagit ut och är fantastiskt fin, sent på säsongen men kanske till större glädje då för fjärilarna:)


I en av pelargonkrukorna dök det en dag upp en inkräktare ;) Fröet från en spikklubba har kommit som en surprise, kanske låg det kvar sedan tidigare fast det är flera år sedan vi hade såna. Den blommar bara en dag med en stor blomma som liknar änglatrumpet, sedan kommer den stora "fröbehållaren" med en massa vassa taggar.

Under eftermiddagen har jag stått på huk alternativt böjt mig långt ner och plockat ihop en stor hink blåbär. Efter allt regnande har skogen återhämtat sig, så jag fick nog ihop fyra liter när jag strosade omkring och lyssnade på Paganinikontraktet i lurarna. Tiden går fort när man är mitt inne i en spännande berättelse!


Bland blåbärsriset gömde sig också några kantareller som maken nu håller på att förvandla till en smarrig pastasås, mmmm vad gott det ska bli!

Ha en riktigt skön söndagskväll alla söta människor!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0