Ordning och reda

Japp, då var man igång igen då! Nu är det minsann slut på långfrukostar på verandan med baljor av kaffe och ett korsord. Imorse ringde klockan 05.50 och den hade ringt i tre minuter när jag äntligen vaknade...
Det här är vad som gäller dagarna framöver:

Lärarkalendern för i år är lysorange, mycket snygg tycker jag. Stora tjocka lärarbibeln har jag haft hemma hela sommaren - men inte ens öppnat. Nycklarna till jobbets alla lås, efter alla år med den knippan kan jag känna vilken nyckel som går vart utan att titta.

Det var roligt att träffa alla arbetskamrater idag. Kul att småprata och höra de andras sommarupplevelser. Vi är ett sammansvetsat gäng som har roligt tillsammans, det gör det faktiskt skoj att gå till jobbet trots motståndet mot tidiga morgnar och slut på navelpillande tid ;)

Det börjar bli dags för mig att ta tag i strykningen. Nu duger det inte längre med bara mjukisshorts och sladdriga linnen. En garderobsinventering är att vänta framöver!

Ha det gott alla vänner!
Kram
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0