Aktivt slappande

Jaa, idag har det varit varmt igen... Slappade en hel del med andra ord. Jag orkar inte vara aktiv när det är sånt här väder, jag vilar mig iform istället =)
Dock har jag varit kreativ och skapat lite... På kvällarna när vi sitter på verandan och myser med ljus överallt, då ser vi att det är hopplöst mörkt i trädgården. Meeen idag har jag knåpat ihop några ljuslyktor som nu hänger i äppelträdet och ska lysa upp tillvaron för oss:




Jag har också provsmakat de första

björnbären som nu börjar mogna, liksom äpplena



Nu gäller det att äta dem snabbt, de håller nämligen inte länge och det är ingen sort man kan spara. Tyvärr är det inte tillräckligt många för att göra mos av heller. Bara till direkt njutning alltså!

Pyssel har det blivit också. Jag älskar ju mormorsrutor och virkar på när helst tid och lust finns. Nu fanns det lust att göra ett nytt fodral till min mobil. Just nu är den på service till vem vet när, men när den kommer hem igen ska den få bo fint;)

Det är den nedre raden som ska bli ett fodral, det andra ska nog kanske eventuellt bli en filt. Eller en väska. Tror jag.

Avslutade dagens ljusa del med en sväng i skogen med hunden. Det här kom vi hem med:


Massor av goda blåbär! Imorgon ska jag göra iordning en blåbärslikör, kanske. Det verkar ju rätt lätt att göra.

Nuu ska jag gå ner till maken och se om han börjat tända alla ljuslyktor ännu.

Mys på nu alla glada!
Kram
Annica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0