Valborg

Vi har haft en strålande solig dag mest hela tiden, men det blåser från alla håll så det är inte särskilt skönt ute. Fördelen är ju att tvätten torkar snabbt i alla fall;)

I förmiddags tog Mira och jag en lång sväng och fotade en hel del med mobilen. Jag alltså, Mira var mest intresserad av att springa omkring som hon ville. Så här vårar sig naturen hemma hos oss:


Vår dagliga sväng vid ån


Kabbelekan blommar i ett dike


Kan det vara någon sorts viol?


Det närmar sig nässelsoppa!


Glad vovve tar ett dopp i ån!

Hemma i trädgården växer det så det hörs nästan:


Första tulpanen har slagit ut!


Löjtnantshjärtat har redan knoppar!


Den tidiga pionen ser ut som palmer, eller hur? I bakgrunden kärleksört och jätterams.


Vitlöken växer ikapp med gräslöken.

Maken har tagit tag i deklarationerna idag, själv har jag mest läst eller gjort ingenting - det är jag bra på! Nej, men jag har städat lite, tvättat och gått spåret med stavar och hund. Nu tänker jag ta tag i dammsugningen, imorgon kommer lilla familjen så då blir det inget städat utan bara roligt ;p

Vi kommer inte att gå till någon brasa ikväll, stannar hemma och äter gott i vårt eget sällskap istället.

Ha en trevlig Valborg alla, kom ihåg att det är kungens födelsedag också så fira på!

Kram,
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0