Städa, städa varje fredag...

...och när det är jul, det tycker jag är kul. Visst var det Pippi som sjöng det? Här har det städats idag, men inte var det särskilt kul. Fast fint är det så jag är nöjd ändå med dagen. Fönstren i köket fick en välbehövlig putsning och fräscha gardiner som släpper in vårljuset:



Påskhönorna har fått komma fram och lysa upp tillvaron för oss:



På eftermiddagen tog Mira och jag en skön promenad i skogen, efterlängtat!



Hon passade på att plaska lite i en pöl:


söka efter gömda morotsslantar:


och rulla sig i något som luktade riktigt illa = dusch när vi kom hem alltså.

Hittade också härligt sur harsyra, jättegott!


Maken ligger under bilen och bankar på nåt som inte vill som han vill. Så kan det bli när jeepen är ute i skogen och kör på vägar som inte finns.... när han kommer in ska han få ta ut en pytteliten sticka jag fått i fingret. Så liten att jag inte ser den ens med proteserna på, men den känns.

Snaaart är det dags att klura klart på skattjakten imorgon, vad ska det stå på ledtrådarna när "barnen" letar påskägg?

Ha en trevlig långfredagskväll alla!
Kram Annica


Kommentarer
Postat av: thess, mamma till savannah

Vet inte riktigt heller hur jag ska göra med skattjakten som ska pågå här hemma när mannen kliver upp... hmm får klura lite mer. Det bästa med att flytta hemifrån är att man fortfarande får påskägg och julstrumpa :) :)

2011-04-22 @ 20:13:46
URL: http://thessinwonderland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0