Slappardag!

Ja, idag har det inte blivit många knyck gjorda inte! Jag öppnade en bok imorse och sen blev jag fast. Sååå typiskt mig. Det går bara inte att sluta läsa! Jag fick tvinga mig själv till tvättmaskinen och torkställningen. Sen när Mira nästan satt med benen i kors kunde jag släppa boken och ta mig själv i kragen. Det var jag glad för när jag möttes av massor med blommor i skogen:


Väl hemma satte jag igång att skola om penséerna, äntligen blev det av. Att bredså är smart, det tar bara evinnerlig tid att skilja de små åt.
Sen tillbaka till verandan och boken;)

Igår hade vi besök här hemma för äggskattjakt. Det var de mellersta barnen med sina respektive som kom för att umgås lite i solen, jättekul. Lilla barnbarnet var med så klart, nu säger hon mommo hur ofta som helst!! Liten påskkärring med röda kinder och svarta prickar, gullungen.


Gosar lite med morbror som kryper omkring och fotar!


Självklart skulle vi gunga...


...och köra blum-blum i sandlådan!

Nu är det snart dags att ta tag i packningen, åker nämligen till gamla hemmatrakter imorgon med äldsta dottern. Jag har ju påsklov och hon har några dagar ledigt från jobbet, så då passar vi på att umgås lite och hälsa på släkten i Norrland. Skattjakten väntar såklart även för henne som jobbat hela påskhelgen!

Nej, iväg till packningen nu människa så det kan bli ett skönt skumbad sedan!

Varma kramar,
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0