Helg med kompisarna

Den här helgen har jag tillbringat mycket tid med mina vänner sekatören och krattan. Så mycket tid faktiskt, att jag nu är lite trött på dem. Jag vill inte se dem på ett tag nu. När björkarna har fått musöron, då tänker jag ta upp kontakten igen =)
Faktum är att vi nu har en mycket fin och vårstädad trädgård. Maken har kört iväg många lass klippt och krattat i presseningen bak i bilen. Som det ser ut nu så undrar jag ju vad vi har i våra rabatter egentligen. Fast jag vet ju att om några månader får inte allt plats...

Arbetet tog en paus för lunch:


omelett med skinka, fetaost och alldeles nyplockad gräslök från den grönaste gröna tuvan i landet!

Idag har också lilla Muffin fått ännu en dag utomhus. Eftersom hon är född på hösten har hon varit innekatt tills nu, och oj så mycket roligt det finns att upptäcka ute! Flugor, fjärilar, kvistar och att busa med brorsan i lövhögar. På eftermiddan fick lilla fröken kissemiss för sig att klättra i vår höga tuja som växer vid husknuten. Vips så var hon uppe på taket - två våningar upp - och kunde inte komma ner. Jag lockade och lockade, hon jamade och jamade. Maken letade fram nyckeln till inspektionsluckan på taket och tog sig upp där, men då hade Muffin bestämt sig för att hoppa ner. Som tur var valde hon taket över entrén, så det blev inte så högt. Tror ni hon nöjde sig med det äventyret? Nej då, på't igen bara. Upp i tujan, över till taket och jamade klagande. Men den här gången lyckades hon klättra ner efter många om och men. Tokfia!

Har sett väderrapporten för morgondagen och det blir sooool igen! Cykel till jobbet med andra ord. Här har varit ca 16 plusgrader idag och det ska bli samma imorgon, hur härligt som helst.

Nu väntar en sen middag som maken lagat till. En sen eftermiddagslur ställde till det med mattiden;)

Ha en trevlig söndagskväll alla!
Kram Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0